"Legádámabb" rovat

Tisztelt WTTJ Olvasó!

Az alábbi történet puszta kitaláció, mondhatnám fikció. A valósággal történő bármilyen esetleges egyezés a véletlen műve, ugyanis tényleg semmi köze a valósághoz. Főleg nem a magyar valósághoz. Ha van 5 perced, olvasd el.

  

A történetet illik a szereplők, legalábbis a főszereplő bemutatásával kezdeni. Mivel semmi köze a valósághoz a történetnek, ezért fiktív neveket szeretnék használni. Tehát történetünk főhősét hívjuk ezúttal Kovács Ádámnak. Az egyes szám néhol azért van, mert a szerző túlontúl beleképzeli magát a főszereplő helyzetébe és elragadtatja magát.

Hősünk értesült róla, hogy a május 13-i hétvégén Zalaegerszeg Fesztivál lesz, és volt osztálytársai és kollégiumi szobatársai is tiszteletüket teszik a rendezvényen. Kollégájával – nevezzük őt most Mileji Ádámnak – elhatározták, hogy ők is ellátogatnak az eseményre. Azt is megbeszélték, hogy célszerű lenne egy autóval menni, hogy legalább az egyikük ihasson. Megegyeztek, hogy Kovács Ádám megy autóval. Minden a megbeszélteknek megfelelően zajlott. Nagyon jól érezték magukat a fesztiválon, hiszen olyan rég látott emberekkel találkozhattak, mint a Feri, Gigi, Indián, Zuggó öcsi, Bálint. (Ezek is kitalált nevek, hogy hívnának már valakit Indiánnak, pf…) A buli remek volt, azonban a társaság nagy része fél egy fel kezdett elsüllyedni, itt volt az idő, hogy elhagyják a hajót hőseink. (utolsó kettes szindróma) Egy srácot még hazadobtak, mert hősünk nagyon jófej, és elindultak haza.

Mileji Ádám Kislengyelben kiszállt, így Kovács egyedül folytatta a hazautat. Negyed óra autózás után beért Zalabaksába, ahol a szemben jövő autó már többszöri fénykürtöléssel jelezte, hogy valami történni fog. A kitalált falu közepében egy sárga mellényes ember állt az út közepén, kezében elemlámpával, mellyel jelezte, hogy jobb, ha félre áll a sofőr. Itt szeretném dialógusos formában folytatni.

Vasárnap hajnal 01:14 perc Zalabaksa központja

- Jó estét kívánok, közúti ellenőrzés.
- Jó estét kívánok.
- Kérem a jogosítványt, forgalmi engedélyt.
- Parancsoljon.

Ekkor a sárga mellényes – nevezzük mondjuk rendőrnek - kollégája lépett oda a kocsiablakhoz:

- Jó estét. Fogyasztott a vezetés megkezdése előtt alkoholt?
- Természetesen nem.
- Hajlandó megfújni a szondát?
- Igen.
- Fújt már ilyet korábban?
- Igen.
- Akkor a síp után hosszan fújja a következő sípig.

„Síííííííííííp” hosszan megfújja, „sííííííííííííp”.

- Rendben, köszönöm szépen.
- Szívesen.

Közben az iratokat magánál tartó rendőr visszatér.
- Kérem, állítsa le a jármű motorját.
- Rendben.
- Kérem, szálljon ki az autóból.
Kiszállok.
- Kérem, nyissa ki a csomagtartót.
Kinyitom. Üres, benn a két pokróc, ha esetleg valami retkeset szállítanék, vagy Planicán fáznánk.
- Pokróc alatt mi van? Emelje fel!
- Semmi.
Felemelem, alatta van a hólánc és a kellékes csomag.
- Rendben. – mondja a rend éber őre, és az irataimmal elballag a kocsijához. Kiveszem a kocsiból a cigit, rágyújtok, gondolom. Szondázós rendőrnéni odaszól:
- Jobb, ha beszáll az autójába!
- Okés. – Beszállok.
Gondolkodom magamban, eddig nem szokott tartani sose egy ellenőrzés, most itt mit szórakoznak.
Eltelik 15 perc, már a másik rendőrpár is végzett a másik kocsival, az is odamegy a papíroshoz nézegetni az okmányokat. Még 5 perc eltelik, majd megjelenik a papíros, hogy van egy kis gond.
- És mi lenne az? – Ugat vissza hősünk, már a várakozástól eléggé paprikás állapotban.
- Az ön autója ki van vonva a forgalomból.
- Az lehetetlen.
- Márpedig a mi adatbázisunk azt írja.
- Az lehetetlen. Ki volt vonva, amikor vásároltam a kereskedőtől Kecskeméten, én tetettem újra forgalomba. (Zárójelben jegyzem meg, nem 2 forint egy ilyen biznisz.)
- Márpedig ki van vonva, így el kell vennünk a forgalmi engedélyét.
- Tessék nekem megmondani, mi a jogcím, amit a gépük kiír, hogy ki van vonva a forgalomból? (erre mondta később a Mileji, hogy a faszér’ használsz ilyen szavakat, kérdezted volna meg, hogy mi az oka, miért van kivonva)
- Azt nem tudom. – mondja a rendőr.
- Jó. – Ez volt az a pont, amikor a fáradtság felülkerekedett a dühömön, és lenyugodtam. – Gondolkozzunk logikusan. Ott van az ön kezében egy érvényes forgalmi engedély.
- Igen.
- Ami ugye arra hivatott szolgálni, hogy azt bizonyítsa, hogy a kocsi a közúti forgalomban szabályosan közlekedhet.
- Igen.
- Akkor hogy lehet az, hogy nálam van egy érvényes forgalmi engedély, Ön pedig azt állítja, hogy ki van vonva a forgalomból?
- Őszinte leszek magával, ilyet még én sem láttam. Általában odaírják, hogy miért van kivonva, például Apeh, vagy a helyi önkormányzat vonhatja ki valamilyen adó nem fizetése miatt. Azt írja a gép, hogy Kecskeméten 2009-ben vonták ki a kocsit a forgalomból.
- Igen, a kereskedő vonta ki, hogy ne kelljen fizetnie az adót, meg a biztosítást, én meg utána visszahelyeztettem Lentiben.
- Sajnálom, a gépem azt írja, hogy az Ön kocsija ki van vonva, el kell vennem a forgalmit.
- Jó, akkor nyilván vegye el, Ön dolga. Milyen eljárást kell ezután követnem?
- Most elvesszük az engedélyt, adunk egy átadás-átvételi bizonylatot, amivel Ön a telephelyig közlekedhet. Ezután 3 munkanapon belül megküldjük az illetékes, jelen esetben a Lenti Okmányirodának a forgalmi engedélyt, és ők döntenek a sorsáról. Emellett feljelentem, mert forgalomból kivont járművet vezetett közúton. Elismeri a szabálysértést?
- Dehogy ismerem.
- Jó. Laci, vedd bele a feljelentésbe, hogy nem ismeri el. Tudja, hol van a Lenti Okmányiroda?
- Sejtem.
- A polgármesteri hivatalban. Lenti, Zrínyi u. 4. Tudja hol van?
- Ott dolgozom.
- Maga ott dolgozik?
- Igen. Hétfőn reggel az okmányban kezdek.

Ez már háromnegyed kettőkor volt.

Elvette, adott elismervényt, én meg szépen agyvérzést kaptam magamban. Jó utat kívánt, hazajöttem, apám felébredt, elmondtam neki, hogy bevonták a Ford forgalmiját, erre ő jó apához híven megnyugtatott, hogy „Emlékszel ugye, micsoda gengszter képe volt annak a kereskedőnek, tuti lopott a kocsi, vagy valami baj van vele.” Kösz a nyugtatást fater. 3 órát aludtam. Egész vasárnap azon ment az agyam, hogy mi a faszért vonták ki? Meg sem fordult a fejemben, hogy hibás lehet a BM adatbázis. Biztos én vagyok az oka, vagy az előző tulaj. Valamit elhallgatott előlem, én meg beszoptam. Folyamatosan járt az agyam, full ideg voltam.

Reggel okmány.
- Szia Kati. Egy rendőr szombaton elvette a forgalmimat, merthogy a kocsim ki van vonva.
- Az nem lehet. Emlékszem rá, én helyeztem forgalomba. Mindjárt megnézem.

- Te, ez forgalomban van. Hogy vette el tőled ez a szerencsés?
- Azt mondta, hogy Kecskeméten kivonták 2009-ben, azért.
- Persze, de utána én visszahelyeztem. Úgy látszik ez a szerencsés az utolsó előtti bejegyzést nézte. Gyere, nézd meg. Az aktuális állapot ki van emelve. A tied forgalomban van. Asszem felhívom a rendőrséget, hogy ezt most miért vették el. Mert az nekik kurvanagy blama, hogy érvényes forgalmit vettek el. Kezdjenek valamit magukkal, vonják vissza a feljelentést.

Felhívta. Nem tudják. Elnézték. Bocsánatot nem kértek. Kedden küldtek egy levelet az okmányba, hogy „egyéb” adatbázisban megnézték, és ott látták, hogy rendben van minden. Mi lehetett az egyéb adatbázis? Iwiw? Fész? Tudtommal egy központi adatbázis van.

Ma visszakaptam a forgalmit, feljelentést visszavonták, de erről én még semmilyen papírt nem kaptam, csak a Kati mondta.

A Karesz azóta bűnözőnek szólít. A többiek kapacitálnak, hogy panaszoljam be az eljáró rendőrt, sőt arra a két napra kérjek kártérítést.

De most komolyan. Négyen ellenőriztek. Abból legalább 2 megnézte az adatbázist. És még így sem tudták bazdmeg rendesen leolvasni a kurva adatot.

Most várom a határozatot.

Itt a vége fuss el véle. Aki nem hiszi, annak utánajárnak.

Véleményetek?

(Majd fullsztori illusztrációval Vonyarcon.)