"2011" rovat

"Évértékelés" alrovat

Rajz szerint az utolsó visszatekintés. :)

 

Általában nem egyszerű feladat az évértékelés, de az embernek minden év végén időt kell rá szakítania. Ez segít abban, hogy az ember az összes kevésbé jó élményét ebben az évben hagyja, és segít abban is következő évben egy jobb ember legyen. Tulajdonképpen nem kell sok időt rászánni, hiszen a pozitív élmények élénken élnek az emberben, a negatívak pedig még élénkebben. Össze kell szedned magad és végignézni, hogy mit miért tettél, és hogy miképp tehetted volna másképp. Ha csak egy tanulságot le tudsz vonni, már jó vagy, jobb leszel jövőre.

 

2011 egy jó év volt.

Megtanultam, hogy csak az számít, amit mondasz és teszel, senkit nem érdekel, hogy mit gondolsz, vagy mi a véleményed egy adott dologról.

Fentiekből következően maximalista is lettem, hiszen a cselekedeteid/munkád alapján ítélnek meg. Ennek következtében nőtt egy kicsit a cégnél az ázsióm, adtak a véleményemre, nagyobb horderejű feladatokat bíztak rám, amiket (kopp-kopp-kopp) megfelelő szinten láttam el. Szeptembertől novemberig volt 5 beosztottam, megtanultam mi az, ha felelned kell valaki munkájáért, venned kell a lebaszást, és próbálni úgy továbbítani „lefele”, hogy az ne sértse, bántsa, blokkolja az embert, hanem hogy jobb munkavégzésre sarkallja. Nem volt egyszerű, szó se róla.

Annyi jogágat sikerült megismernem, hogy csak na. Életben nem gondoltam volna, hogy milyen jogszabályok vannak. Azt sejteni sem mertem, hogy az az adott ügyintéző, aki a jogszabályt szövegezte, nem tudja, hogy hogyan kell alkalmazni. Bár...  Mit vártam???

Bevállaltam egy sulit meló mellé, talán menni fog.

Újra edz a csapat. Nyitott egyik haverom egy termet, a lancezés mellett most az is megy. Köszönhetően ennek a „télnek” kényelmesen lehet tekerni, csak kell egy Zala, vagy Népszabi, vagy Nemzet (így talán korrekt vagyok) a mellhez; ezt a Sipitől tudom, és tényleg hat. Rájöttem, ez sem hülyeség, hogy jobb edzettségi állapotban nagyobb az ember szellemi teljesítőképessége is, és a tűrőképesség is. Tényleg.

Volt egy Planica és egy Vonyarc, amire érdemes emlékezni. Nekem azok voltak az év fénypontjai. Igazából jövőre Vonyarc lesz, Planica valószínűleg nem, mert a költségvetés feszített, és én nem tudok kötvényt kibocsájtani, vagy az IMF-hez fordulni.

 

 

2012

 

Egy nálam sokkal okosabb ember azt mondta, azt hitte, hogy napsütés lesz, de viharkabát fog kelleni. Az én nézetem annyival tér el, hogy nem számítottam napsütésre. Bejön még a suli mellé a közig- és a jogi szakvizsga, átszerveznek minket, és nem tudom, hogy ki hova megy. Kelleni fog a viharkabát.

Folytatni kell a megkezdett munkákat, és az újonnan bejövőkre is kellő figyelmet és energiát kell fordítani.

Felül kell vizsgálni a kapcsolatokat.

Nem tehetsz mindenkiért mindent, nem lehetsz mindenkivel mindig jóban. Ha valaki paraszt vagy tuskó veled, nem szabad megijedni, és nem magadon kell változtatni. Vannak, akiknek egyszerűen semmi sem jó. Nincs ezzel semmi baj, Az „Akkor baszódj meg!” kiválóan kezeli ezeket a szituációkat.

Még kevesebb lazsálás, még több meló és tanulás kell a következő évre, élesedik a verseny. Még egy pár első osztályú kosár és focimeccsre a tavasszal el tudok menni, utána már az sem lesz.

Bízni kell abban, hogy igen jó zenék jönnek ki. Ez egy szenzációs év lesz. Annak ellenére, hogy nem csináltam szilveszteri visszaszámlálást, az év végi két nótát már régebben megtaláltam. Az egyik az Philtől az Another day in paradise, ami a következő évre szól. A másik Anistól a Rodeo Bld, amely szövege hallatán megkíván az ember egy jó éticsigát, de van benn egy nagyon jó sor.

Y'a des hauts, des bas, des bas et des hauts

Et voici que me voila, oui me voici c'est moi que v'la

Je peux chanter, parler d'tout çà

Quand tout çà se passe ici bas

Azt mondják, kb annyit tesz, hogy van fenn és lenn, de én itt állok úgy, ahogy vagyok, és el tudom énekelni, mondani, hogy mi folyik itt lenn.

Én ezzel szeretnék sikerekben és egészségben gazdag, boldog újévet kívánni!