"Jogász és a szentmise" rovat

Idén másodszor vagyok szentmisén. Persze ez egy Ádámtól elvárható, főleg ha a monogramja pedig egy Kígyó. (Kell szereznem egy Évát.)

Felfigyeltem pár dologra.

 

Most nem az jön, hogy katolikus egyház fújj, hiszek Istenben, de az egyházat gyűlölöm. Áltsuliban rengeteget jártunk misére, kellett pecsételni, hogy áldozhass stb. Ennek köszönhetően pöciből fújtad a teljes miseliturgiát. Először ebben tűnt fel egy kis változás. A 15 évvel ezelőtti Jézus mást mondott áldozati szövegként, mint a mostani. A régi így hangzott:

"VEGYÉTEK, ÉS IGYATOK EBBŐL MINDNYÁJAN. MERT EZ AZ ÉN VÉREM KELYHE, AZ ÚJ ÉS ÖRÖK SZÖVETSÉGÉ. EZ A VÉR ÉRTETEK ÉS MINDENKIÉRT KIONTATIK A BŰNÖK BOCSÁNATÁRA. EZT CSELEKEDJÉTEK AZ ÉN EMLÉKEZETEMRE."

Az idei szöveg:

"VEGYÉTEK, ÉS IGYATOK EBBŐL MINDNYÁJAN. MERT EZ AZ ÉN VÉREM KELYHE, AZ ÚJ ÉS ÖRÖK SZÖVETSÉGÉ. EZ A VÉR ÉRTETEK ÉS SOKAKÉRT KIONTATIK A BŰNÖK BOCSÁNATÁRA. EZT CSELEKEDJÉTEK AZ ÉN EMLÉKEZETEMRE."

Az ok talán fordítási pontosítás, esetleg az is lehet, hogy kevesebb ember bűnbocsánatáért folyt ki Jézus vére az egyház szerint. Nem tudom, mi lehet a változtatás oka. Inflálódik a bűnbocsánat?

A másik. Volt szerencsém többet foglalkozni az utóbbi időben Magyarország Alaptörvényével. Az Alaptörvény I. Cikk (4) bek. azt mondja ki, hogy "A címer és a zászló a történelmileg kialakult más formák szerint is használható. A címer és a zászló használatának részletes szabályait, valamint az állami kitüntetéseket sarkalatos törvény határozza meg." A VII. Cikk (2) bek. szerint pedig az állam és az egyházak különváltan működnek. Az egyházak önállóak. Az állam a közösségi célok érdekében együttműködik az egyházakkal.

Szintén volt szerencsém többet foglalkozni a 2011. évi CCII. törvénnyel egy rendeletalkotás során, amely a fent említett alaptörvényi rendelkezést bontja ki.

Mindenképpen meglepődtem, amikor megláttam kifeszítve a templomban a címeres zászlót. Ne értsetek félre. Ezt nem rosszból, vagy elítélően mondom, hiszen itthon vagyunk, itthon legyen kinn a magyar zászló. Csak jogászkodásként, most akkor elválik vagy nem? Mindenesetre nehéz egy olyan országban egyház és állam elválasztottságáról beszélni, ahol az államiság kezdetét a keresztény koronázáshoz kötik, és az alkotmányukat jelentő Alaptörvényük úgy kezdődik, hogy Isten, áldd meg a magyart!

Összességében jó nap, sok euval, még több napsütéssel, kis izgulással, lancezéssel, jóhírrel, nyuszival, misével és egy gombóccal a gyomorban, hogy holnap - az oktatási hét után - a visszaugrás a csökkent létszámú csoportba milyen kihívások elé fog állítani. Minden jó lesz holnap.

koRn - Freak On A Leash (Live) ft. Amy Lee