"Szelíd szerda" rovat

Szóval. Állt előttem a "multinacionális rablókapitalista" Spárban két egyetemista forma csimpi. Az egyik arról osztott, hogy mekkora szopó lesz a logisztika vizsgája, és hogy bár már itt van április, még ráér a készüléssel. (Ezek olyan jó kedves régi emlékeket ébresztettek bennem, anno így gondoltam én is.:) ) Erre a másik visszakérdez:

- Mi az a pogisztika?

-  Az semmi, logisztikát mondtam.

- Ja, mert én tök pogisztikának értettem. Azt hittem valami pogácsákkal foglalkoztok.

- Hülye.

És ezzel abbahagyták. Hogy lehet ezt a vonalat itt, ily hirtelenséggel abbahagyni? Nem érezték a mélységét ennek a témának?!?  Pogisztika!

Valójában ez egy tudományos vizsgálódásra érdemes szakterület. Legalább egyetemi szinten kellene vele foglalkozni. Persze a miniszteriális szint sem elképzelhetetlen, de célszerű lenne előtte egy jéghideg, márvány keménységű dogmatikai rendszert kimunkálni, és aztán arra pályázatokat meg közbeszerzéseket kiírni.

Azon gondolkodtam, talán valamilyen élelmiszeripari karon lehetne oktatni elsősorban. Azonban hamar rájöttem, hogy ez túlságosan megszorító értelmezés, hiszen egy átfekvő tudományágról van szó, ez vitathatatlan. Alapozom ezt arra, hogy az élelmiszeripari mérnökök, az orvosok, a közgazdászok és a jogászok is szeretik a pogácsát, míg ez a deriválásról, az anatómiáról és az állambölcseletről nem jelenthető ki ennyire sarkosan. Szóval a kiterjesztő értelmezés alkalmazásával el tudok képzelni egy Mikroökonómia és Pogisztika Tanszéket, de sikere lehet egy Polgári Eljárásjogi, Jogszociológiai és Pogisztikai Tanszéknek is. (Bár a pp meg a jogszoc nemtom hogyan férne meg egymás mellett, talán megoldható.) Alapvetésnek ennyi, majd később tovább munkálom ezt a még feltöretlen diszciplínát.